Great Ocean Road

19 oktober 2018 - Port Douglas, Australië

Jaaa... daar zijn wij weer...

Eindelijk op de plaats waar wij lang naar uitgekeken hebben... het rijden van de Great Ocean Road tussen Apollo Bay en Port Campbell in de staat Victoria.

Vanuit Melbourne de mooie kustweg gereden en overal gestopt waar een 'Scenic Lookout' was. Op weg natuurlijk naar de legendarische '12 Apostelen' waar er overigens nog maar 7 van over zijn. Dit is natuurlijk de belangrijkste hotspot met honderden dagjesmensen en bussen vol Chinezen... een giga parkeerterrein maar ik moet zeggen... goed georganiseerd. Duidelijke wandelroute er naar toe en vele ruime uitkijkspots zodat je goede foto's kan maken. Natuurlijk ook foto's toegevoegd.

Maar er zijn nog veel meer kleinere lookouts die zeker de uitkijk-en-fotomomenten waard zijn. Zoals de Gibson Steps, The Gorge, The Arch  en nog zeker 8 andere rotsformaties in zee...

En niet onbelangrijk... de weergoden waren ons genadig... wij hadden mooi weer dus superfoto's!

Eigenlijk spreken de foto's voor zich maar Australië is en blijft een verrassend land met wonderschone natuur en soms foeilelijke huizen en winkelstraten... nou ja... straten... Apollo Bay en Port Campbell bij voorbeeld hebben elk zo'n 10 kleding- en souvenirwinkeltjes (made in China), een supermarktje a lá De Spar, 1 of max 3 eettentjes waarvan er in ieder geval zeker 1 een 'Fish & Chips' takeaway is. Voor je er erg in hebt ben je een stadje al weer uit.

Overigens boeken wij steeds via Trivago of Hotels.com motelletjes of kleine stacaravannetjes op de BIG4 campsite. Is redelijk geprijsd dus hou je wat over voor een lekker happie eten onderweg... oeps... diner (sorry voor mijn taalgebruik). Alleen géén kangaroesteak... zeker weten.

Morgen gaan wij voor 2 dagen naar het stadje Ballerat... een grotere stad met in het centrum een volledig gerestaureerd of nagebouwd gedeelte vanuit de Goldrush periode. Het heet 'Sovereign Hill' en staat in het teken van de goudzoekers die in de jaren 1850 tot begin 1900 de stad hebben ontwikkeld.

Het is een soort Openluchtmuseum zoals wij dat ook in Arnhem hebben.

Moet erg mooi zijn dus hup de auto in en karren maar. Wij hebben er overigens  inmiddels al 3700 km opzitten...

Veel kijk- en leesplezier maar weer en tot ons volgende blogje,

Liefs van ons.

1. Anneke:
    19 oktober 2018
    Wat een prachtige foto's hebben jullie kunnen maken. Dat was genieten toen ik wakker werd. Kreeg meteen zin om ook op vakantie te gaan. Heerlijk al die blogs van jullie. Kijk nu al uit naar de volgende.
  2. H.J. Roberscheuten:
    19 oktober 2018
    3700 km!!!! mijn hemel, daar ben ik toch wel even stil van. Het is maar goed dat jullie zo'n lekker luxe auto hebben. Dan zullen jullie ook wel een fors aantal liters brandstof hebben verstookt. Is de brandstof daar een beetje betaalbaar?
    Nou luitjes geniet er maar van want de tijd gaat snel. Pas goed op elkaar.
  3. Anita van Haarlem:
    19 oktober 2018
    Wat een prachtige foto''s weer, was weer ff genieten na een dagje amc, om jullie verhaal te lezen. Geniet er nog maar lekker van! X
  4. Wil Paans:
    19 oktober 2018
    Liefs terug, heerlijk dat jullie het zo fijn hebben en wat een mooie foto's. Zo kan iedereen thuis ook lekker mee genieten! Nog heel veel plezier samen !
  5. Ronald & Esther:
    21 oktober 2018
    in een woord: WOOW! en er komt nog meer, stelletje bofkonten.. tis jullie gegund hoor. Groetjes.
  6. John en Inge:
    21 oktober 2018
    Wat een mooie route en foto's. Ook wij genieten thuis mee. Veel plezier en geniet verder van jullie reis.
  7. Marianne:
    28 oktober 2018
    WoW, adembenemend mooi!dan raak je toch niet uitgekeken.