Tussen Sydney en Melbourne.

5 oktober 2018 - South Durras, Australië

Hallo lieve bloggers,

Een reisverslag tussen Sydney en Melbourne lijkt een lang verhaal... maar is het niet... alhoewel... ruim 1100 km te overbruggen...

Na Sydney achter ons gelaten te hebben, rijden wij in onze Koninklijk-Huis-Blauwe Volvo XC90 heerlijk zoevend richting South-Durras (of all places). Een heeeeel klein plaatsje met 300 inwoners en 2 grote campings. Op één ervan hebben wij een 'cabin' gereserveerd, een soort mini-stacaravan zeg maar. Die plek bleek een schot in de roos! Een 'groene, duurzaam opgezette camping met gefilterd/opgevangen regenwater, zonnepanelenstroom én géén wifi... arme kinderen van de campinggasten... dus wij óók niet... grrrrr.

Maarrrrr heeeel bijzonder... kangaroes als huisdier... Deze liepen gewoon op de camping rond, ook tussen de huisjes en tenten... héél dichtbij... uniek!

Maar wat een Beach!! Foto's en filmpjes spreken voor zich.

Vandaar uit weer 350 km karren naar onze volgende stop. Allemaal 2-baans wegen met snelheden tussen 80 en 100 km max en veel wegwerkzaamheden waar je maar max 40 km mag. En rij niet harder... bij elke wegopbreking staan speedcamera's! Zou wat in Nederland zijn, ha ha. Dan komt Rutte ook aan z'n poen.

Afijn... de volgende stop was Merimbula.

Een grotere plaats met meer reuring.

Mooi gelegen motel op een heuvel met goed zicht op stadje en haven. EN... wij ontdekten daar de RSL-club. Deze richt zich op oud-strijders (dead or alive...) en veteranen uit allerlei oorlogen waar Aussiesoldaten aan hebben meegevochten.

Maar ik dwaal af... Je kunt daar vanaf 18.00 uur terecht voor een zeer goed diner en dat hebben wij geweten. Tientallen oudstrijders met familie gokken, drinken en eten daar.

Om 18.00 uur gaat het licht uit en kijk je naar een filmpje van oud-strijders en staat iedereen op zoals bij ons op 4 mei... daarna mag je je diner bestellen...

Als niet-strijder, zoals Marretje en ik, moet je op vertoon van je rijbewijs voor 1 dag lid worden en dan mag je mee-eten voor gereduceerd tarief. Dat spreekt onze VOC-menataliteit wel aan, toch? Echt goed eten, bijna sterren- restaurant-waardig!

Ook nog een leuke wildlife-tour gedaan in de omgeving en uiteraard weer even op de Beach liggen bakken. Moeten toch ietwat bruiner terugkomen dan wij zijn weggegaan, nietwaar?

De foto's/filmpjes zullen boekdelen spreken...

Van daaruit 300 km doorgesjeesd naar een geboekt motel in Lake-Entrance. Dat zou een mooi stadje zijn maar... ik zou t niet opnemen in de Lonely-Planetgids... Geen foto's dus...

Vandaag 250 km doorgereden naar het plaatsje Foster. Hier blijven wij 3 dagen om alle wildlife in een groot National Park te bezoeken. Echt de moeite meer dan waard.

Vanavond eten bij de 'locals' ... dat is eten in de enige lokale kroeg... eten wat de pot schaft, ha ha.

Maandag dus naar Melbourne  waar ons hotel al geboekt is... dus... LATER !!!!

1. John en Inge:
    5 oktober 2018
    De kilometers die jullie rijden zijn heel wat waard als wij dit zo lezen. John zegt mooie snelheden. 😁Geweldig zo'n camping. En dan het diner nog. Bijzonder mee te maken. 😘
  2. Esther:
    Mooie belevenissen hebben jullie al gehad en er komt nog zoveel om van te genieten! Al heel veel kilometers gevreten😜...wat een afstanden..pfff...Nou ja, je moet ook wel groots denken zeg maar in zo'n land😅 bye bye😘
  3. H.J. Roberscheuten:
    6 oktober 2018
    Jullie doen wel heel simpel over het aantal te rijden km. Even 300 km en even 250 km, van de ene naar de andere plaats rijden jullie heel Nederland door. Geniet van de rusttijden!!