Sydney, dag 1...

25 september 2018 - Potts Point, Australiƫ

Hi Guy's,

Tjonge tjonge, wat een waardeloos en saai reisverslag gisteren over Byron Bay.

Kon ik niet wat gezelliger schrijven??

Gelukkig hebben jullie de foto's nog...šŸ˜‚

Dat komt waarschijnlijk door die lange rit en dan ben je niet scherp meer... Daar kan die ouwe globetrotter klaarblijkelijk niet meer tegen...šŸ˜…šŸ˜‡

Maar dat ga ik vandaag mooi ff goedmaken.

Een paar volgers wilden weten of wij met die rode hotrod op reis waren, Ā die ik gefotografeerd had bij het benzinestation... Dat zou orgineel zijn geweest maar helaas... Je ziet overigens relatief veel van deze mooie gerestaureerde of authentieke oude auto's op de weg rijden. Al diverse Chevrolets, Ford Mustangs, Buick's, oude Ā Jaguars en Rolls-Royces gezien.

Wij hebben een auto van onze vrienden te leen meegekregen... Een luxe Volvo dus dat wordt een relaxte en comfortabele roadtrip.

De route langs de Pacific Road is mooi en 's middags onderweg een happie eten in een lokale kroeg annex eettent met de locals is ook een aparte ervaring...

Maar goed, onze eerste dag in Sydney.

Eerst research gedaan om als toerist een speciale OV-kaart te scoren. Dat ging goed en meteen op de lightrail (metro) gestapt richting Opera House. Vanaf ons hotel 2 haltes, dan een overstap en nog 2 haltes en zo stonden wij bij de haven vlakbij de Opera House. En natuurlijk de imposante en beroemde Harbour Bridge. Daar kunnen Ā je ook over de boog heen lopen maar dan moet je geen hoogtevrees en een dikke portemonnee Ā hebben... Een wandelingetje Ā kost al gauw een paar honderd Euro per persoon. Toch maar even overgeslagen.

Het Opera House is een indrukwekkend staaltje bouwkunst. Wij hebben enkele foto's en ook 3 filmpjes toegevoegd. Na dit imposante bouwwerkje bewonderd te hebben, hebben wij de Ferry (veerboot) genomen naar Taronga Zoo. Een apart aangelegde dierentuin tegen een forse heuvel aan en de ingang kun je bereiken met een heuse kabelbaan. Je loopt dan via alle dierenverblijven/paden en overige atrakties in ongeveer 4 uur naar beneden en kom je weer uit bij de Ferry die dan weer terugbrengt naar het trein/metro/busstation.Ā

Een lange maar indrukwekkende dag... tijd voor een lekker happie eten.

Morgen weer een nieuw avontuur in Sydney/Downunder.Ā

Groeten van de Aussielovers.

Fotoā€™s

1. George en Gee:
    25 september 2018
    Hi lieverds, ben niet zo'n 'reageerder' op al jullie avontuurlijke geniet ervaringen maar ik smul ze wel hoor!!!
    Vandaag in Sydney, ik wacht het vervolg weer af..!
    Liefs xxxx
  2. Anneke:
    25 september 2018
    Nou Marretje en Ron, dit is inderdaad een beter geschreven verslag maar wij volgers zijn met alle verhalen van jullie tevreden.
    Sydney ziet er erg imposant uit met al die hoge gebouwen en die mooie brug. Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Spannend hoor.
  3. John en Inge:
    25 september 2018
    Kan me voorstellen dat je na zoveel kilometers rijden het schrijven niet zo lekker gaat. Maar jullie nieuwe reisverslag en de mooie foto's maken het weer goed. De eerste indrukken van jullie reis en de verslagen blijven we met nieuwsgierigheid volgen.
  4. HeMaLu:
    26 september 2018
    Super verslag weer!!! Met echt fantastische foto's šŸ˜ Lijkt mij best indrukwekkend dat opera gebouw. En stiekem frisjes daar in Sydney? # jas # vest šŸ˜ƒ
    Kusjes van ons šŸ˜˜šŸ˜˜šŸ˜˜
  5. H.J. Roberscheuten:
    27 september 2018
    Kijk dat hebben jullie wel weer goed voorelkaar, een Volvo nog wel! Maar en comfortabele auto is met dat soort grote afstanden wel een vereiste. Leuk om telkens jullie verhalen te lezen. Groetjes
  6. Marjolijn:
    27 september 2018
    O jongens, want ziet dat er allemaal prachtig uit! Het lijkt net of het niet echt is, zo scherp de foto's en alles zo schoon daar. Prachtig gebouw toch, the Opera House. En gelukkig niet gedaan, dat lopen over de Harbour Bridge. Krijg plaatsvervangend de hoogtevreeskriebels! Heel leuk om allemaal te lezen.