Vliegen met Emirates A380-800 van Dubai naar Brisbane.

18 september 2018 - Bellbowrie, Australië

Hallo bloggers,

Hierbij ons vliegreisverslag van Dubai naar Brisbane-Australië. Enkele sfeerfoto's in onze Airbus A380-800 hebben wij toegevoegd alsook een filmpje van de take-off vanuit een livecamera in de staart.

Het vliegveld in Dubai viel ons tegen. Wij verwachten goudblinkend en glamerous  aankomst- en vertrekhallen maar dat  iel vies tegen. Zelfs Schiphol is mooier. Maar goed, wij hadden maar 3 uur overstaptijd en voor wij het wisten stonden wij voor de gate A16 voor onze aansluitende vlucht van ruim 14 uur.

Dat is echt wel een erg lange zit...

Wij zaten op een zitrij aan het raam van 3 stoelen en hadden een mazzeltje... de 3e stoel bleef leeg dus konden wij toch een beetje (krom)liggen. Toch iets comfortabeler dan alleen maar 14 uur rechtop zitten....

Ook bredere stoelen en redelijk veel beenruimte zoals je op de foto kunt zien.

Ook het eten was, voor zover je in vliegtuigen voorgeschoteld krijgt, best goed te noemen... zat echt wel smaak aan en zo.

En als je bedenkt, dat er tussen de 700 en maximaal 853 zitplaatsen in die gitarist gaan plus de koffers en vracht dan gaat dat je voorstellingsvermogen ver te boven. Een dubbeldeks kist dus  met boven de economyclass allemaal 1 of 2persoons zit/ligcabines.

Met een halfuur vertraging kwamen wij op maandagochtend 06.50 aan op Brisbane International Airport en daar hebben wij via vele rijen eerst de douane, daarna de immigratie officiers en tot slot de bagage security doorgeworsteld en konden wij na een uur eindelijk onze vrienden Walter en Liesbeth in de armen sluiten. Zij hebben ons opgehaald en wij verblijven daar een paar dagen om ons daar voor te bereiden op onze roadtrip. Het voelt als thuiskomen en gaan jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.

Tot onze volgende blog...

1. Marianne:
    18 september 2018
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!veel plezier bij jullie vrienden.
  2. Anneke:
    18 september 2018
    Fijn dat jullie nu weer vaste grond onder de voetjes hebben na zo een lange zit. Wel leuk om de foto's van jullie vliegtuig te zien. Nu genieten van jullie vrienden .
  3. Wil Paans:
    18 september 2018
    Wat een lange zit.......maar het genieten kan nu beginnen. Heel veel plezier!!!
  4. Esther:
    18 september 2018
    Heerlijk dat jullie goed aangekomen zijn! Hele fijne dagen bij Walter en Liesbeth,doe ze de hartelijke groeten van ons!
  5. Anneke Hartenberg:
    18 september 2018
    Fijn dat jullie weer vastegrond onder de voeten hebben! En goed aangekomen zijn! Nu gaat het genieten beginnen. Wat leuk om zo even mee te kijken.ik vind het fantastisch,ik ben er een beetje bij. Maar jullie weten niet dat ik achter in het vliegtuig zit. Dag lieverds tot de volgende keer. Genieten.
  6. Lia Jansen:
    18 september 2018
    Het feest kan nu dus echt beginnen! Heel veel plezier.
    Ik zal jullie blog met belangstelling volgen; over een jaar gaan wij ook naar Australië
  7. John en Inge:
    18 september 2018
    Na een lange reis is het nu lekker uitrusten en dan genieten wat er komen gaat. We zijn benieuwd en blijven volgen.
  8. H.J. Roberscheuten:
    22 september 2018
    Zelf net terug van een korte vakantie hebben wij jullie verhaal gelezen. Ga heerlijk van jullie vakantie genieten, jullie hebben het wel verdient!!! Zien belangstellend uit naar de rest van jullie reisverhalen. Groetjes.